نشریه دیجیتالی نفس عمیق | پیش شماره اول

دریچه ای به سوی تحقق حرکت عمومی

نفس عمیق

حلقه وصل مثل نخ تسبیح!

به گزارش نشریه دیجیتال نفس عمیق حجت الاسلام سعید عبداللهی مسئول پدافند غیر عامل حوزه های علمیه و مسئول موسسه زمانه با تأکید بر اهمیت حلقه های میانی اظهار داشت: در طول سال های فعالیت خود تلاش ما این بود که حلقه وصل بسیاری از فعالیت‌ها باشیم و سعی ما بر این بود که مانند نخ تسبیحی که دانه های تسبیح را به هم وصل می کند، حلقه وصل فعالیت های مختلف باشیم.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن به حلقه های میانی تعبیر می کنند؛ ایشان راهکار بسیاری از مشکلات امروز جامعه را  تکیه بر مردم و حلقه های میانی و ایجاد یک حرکت عمومی می دانند.

عبداللهی با اشاره به برخی از فعالیت های خود همانند راه اندازی کمپین هایی مانند دیوار مهربانی، حمایت از کالای با کیفیت ایرانی و… اظهار داشت: این قیبل کارها، تکنیک های ایجاد حرکت عمومی است و باید بدانید چگونه می توان از ظرفیت های مردمی استفاده کرد و آن را در خدمت حمایت از جریان انقلاب و خدمت به مردم به کار گرفت.

وی که سابقه فعالیت در فضای مجازی و مدیریت کانال های میلیونی در تلگرام و اینستاگرام را در کارنامه خود دارد خاطر نشان کرد: ما علاوه بر حضور در فضای مجازی در کارهای  میدانی نیز فعالیت‌های متعددی  داشتیم؛ از راه اندازی گروه های جهادی که کمک های مومنانه انجام می دهند و یا  زیرساخت هایی ایجاد می‌کنند تا کارگاه خیاطی برای بانوان که در ایام کرونا نیز فعالیت های فراوانی داشتند.

مسئول پدافند غیر عامل حوزه های علمیه بر اهمیت پای کار آوردن مردم تأکید کرد و گفت: بودجه کلان ما مردم است و مردم وقتی به این جمع بندی برسند که می شود اعتماد کرد با همه ظرفیت پای کار می آیند و کمک می کنند.

وی ادامه داد: کارگاه خیاطی با کمک یکی از خواهران و اجازه ای که از وجوهات گرفته بودند راه افتاد و همزمان شد با آغاز فراگیری بیماری کرونا؛ از این رو همین کارگاه به محلی برای تولید  لباس های ایزوله و بیمارستانی تبدیل شد؛ افراد مختلفی در این کارگاه آموزش می دادند و البسه تولید می شد؛ کاری در رسانه ملی نیز دیده شد.

عبداللهی با اشاره به پشتیبانی های مردم از جبهه های جنگ در زمان دفاع مقدس یادآور شد:  در برهه ای از فراگیری کرونا و درست در زمانی که خیلی‌ها در هراس بودند؛ این خواهران مجاهدانه می آمدند و کنار هم لباس های بیمارستانی تولید می کردند.

وی افزود: مردم همان مردم هستند؛ گاهی پشتیبانی از جنگ است و گاهی پشتیبانی از عرصه بهداشت و درمان با تولید البسه و کمک های مؤمنانه و امروز  هم همین مردم هستند که در مقابل جنگ نرم دشمن فعالیت می کنند و ما معتقدیم مردم اگر نباشند نظامی وجود نخواهد داشت  و تا اعتماد مردم نباشد، اتفاقی نمی افتد و کاری پیش نمی رود.

مسئول پدافند غیرعامل حوزه های علمیه به نقش روحانیت در این عرصه پرداخت و گفت: اگر روحانی و طلبه در بین مردم باشد؛ مردم زندگی و منش او را ببینید که مثل خود آن‌ها زندگی می‌کنند و برای خدمت به آن‌ها تلاش می کند؛ دیگر شایعه بر علیه روحانیت کار آیی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر در کنار مسجد یک خانه عالم داشته باشیم و امام جماعت هم امام محله باشد؛ به گونه ای که در تمام محله و با اصناف مردم ارتباط داشته و رفیق آن‌ها باشد، ملجا و پناه مردم می شود.

عبداللهی بر نقش حلقه های میانی در گسترش خدمات تأکید کرد و گفت: وقتی نیازمندی یا کسی که دختر دم بخت دارد به امام محله مراجعه و اظهار نیاز می کند، در صورتی که امام محله دست خالی باشد و حلقه های میانی نداشته باشد دیگر نمی‌تواند به راحتی در بین مردم باشد؛ اینجاست که حلقه های میانی در حل مشکلات می توانند پای کار بیایند.

وی حضور یک روحانی در هر محله به عنوان امام محله را ضروری دانست و گفت: ما ده ها نهاد و مراکز متعدد خدمت رسان داریم؛ اگر در هر محله ای که چندین مسجد و روحانی دارد، یک روحانی به عنوان  امام محله در نظر گرفته شود و بقیه روحانیون معتمد او باشند می توانیم  شبکه ای در توزیع کمک های مومنانه و یا پرداخت وام های کارآفرینی و  اشتغالزایی و تأمین جهیزیه و سایر موارد گره گشا داشته باشیم.

مسئول پدافند غیرعامل حوزه های علمیه  استفاده از ظرفیت کمک های مردمی و خیرین را  بخش دیگر این خدمت رسانی‌ها بر شمرد و گفت: حضور یک روحانی در محله خود یک معروف و ترویج معروف است؛ وقتی مردم به روحانی و امام محله مراجعه کرده و مشکلات آن‌ها با کمک روحانی و حلقه های میانی حل می‌شود، مردم  وخیّرین نیز با دیدن گره گشایی‌ها  اعتماد می‌کنند و از این طریق کمک‌ها صورت می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://ahaad.net/?p=1219

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرتبط ترین پست ها